برای از بین بردن کیست تخمدان و تنظیم قاعدگی قبل از آنکه بـه دنبال داروهای هورمونی بروید این گیـاهان را امتحان کنید حتی مـیتوانید قدرت باروری خود را چندین برابر کنید.

تخمدان های یک زن نقش مـهمـی درون تولید هورمون هایی استروژن و تنظیم چرخه قاعدگی دارد. درمان تنبلی تخمدان با سیر درون چرخه قاعدگی پدیده ای درون زنان رخ مـی‌دهد بـه نام تخمک گذاری، درمان تنبلی تخمدان با سیر کـه در این دوره زنان تخمک های لازم به منظور بارور شدن را تولید مـی‌کنند. درمان تنبلی تخمدان با سیر حال تخمدان زنان مـی‌تواند محلی به منظور ایجاد بیماری های مختلف و نارسایی های گوناگون باشد کـه یکی از شایعترین آنـها کیست تخمدان است. درون حالت عادی کیست تخمدان چیز نگران کننده ای نیست مگر آنکه اندازه آنـها و رشد آنـها بیش از حد شود یـا احتمال پارگی آنـها وجود داشته باشد درون این حالت بهترین وسریعترین راه حل خلاص شدن از کیست تخمدان هست چون همـه مـی‌دانند کـه در صورت رشد زیـاد و گسترش آنـها باعث اختلالات زیـادی چون بـه هم ریختن چرخه قاعدگی و ناباروری و حتی سرطان تخمدان مـی‌شود. بـه درخواست یکی از خوانندگان عزیز زل درون پی آن شدم کـه یک مطلب مفید به منظور درمان های خانگی از بین بردن کیست تخمدان و به دنبال آن تنظیم چرخه قاعدگی تهیـه کنم.

در مورد درمانـهای شیمـیایی بسته بـه نظر پزشک، هر زنی بـه مـیزان تعداد و اندازه کیست تخمدان معمولا قرصهای باروری و هورمونی دوره ای مصرف مـی کنند کـه مطمئنا پر از عوارض مختلف هست اما درمان های خانگی به منظور آن دسته از عزیزانی کـه دوز خفیف کیست تخمدان دارند و نمـی خواهند بـه عوارض مصرف قرص های هورمونی دچار شوند بسیـار مفید است.

قبل از هر چیز بهتر هست عادت غذایی خود را تغییر دهید. اگر مـیزان زیـاد گوشت قرمز و پنیر پر چرب مـیخورید حتما مـیزان آن را کم کنید و هر چه بیشتر سبزیجات تازه و مـیوه را جایگزین کنید کـه به مرور مـی‌بینید اندازه کیستها چقدر کوچک شده اند. فست فود و شیرینی را حذف کنید که تا نتیجه آن را درون اندازه کیست های تخمدان ببینید.

اما درون گیـاهان دارویی هستند کـه با افزایش هورمونـهای لازم بدن کیست تخمدان را بـه خودی خود از بین مـی برند

اما گیـاهان دارویی به منظور از بین بردن کیست تخمدان از قرار زیر اند:

ریشـه گیـاه توت مار

این گیـاه بیش از دو قرن هست که به منظور تنظیم قاعدگی زنان مورد استفاده قرار مـیگیرد. با نام Black Cohosh Root قرن ها ست به منظور تولید هورمون های زنانـه استروژن استفاده مـی شود و برای مشکلات ناشی از یـائسگی بسیـار مفید است. کافیست روزانـه ۲۰ گرم از ریشـه خشک آن را با یک لیتر آب بـه مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید که تا مـیزان آن بـه یک سوم کاهش یـابد بعد آن را خنک کنید و بنوشید. به منظور زنان مبتلا بـه سرطان این دارو تجویز نمـی‌شود یـاانی کـه سرطان درون خانواده و ژنتیک دارند بهتر هست این گیـاه را مصرف نکنند همچنین درون دوران بارداری و شیردهی از مصرف این دارو اجتناب کنید.

ریشـه ماکا

ریشـه ماکا بـه عنوان گیـاه باروری شناخته شده است  کـه مـیزان هورومونـها را درون بدن متعادل مـی‌کند و به بدن کمک مـی‌کند که تا پروژسترون تولید کند. روزانـه ۲۰۰ که تا ۳۰۰ مـیلی گرم از این از آن توصیـه مـیشود. بـه پودر ماکا نام ابر غذا هم داده اند زیرا سرشار از B12 کلسیم و منیزم است. به منظور یـائسگی و گرگرفتگی دوران یـائسگی هم ریشـه ماکا بسیـار توصیـه مـی‌شود. به منظور افزایش باروری و بهبود عملکرد مردان قرن هاست کـه استفاده مـی شود. بهترین روش مصرف آن مخلوط آن با آب و خوردن با معده خالی است.

بذر خارشیر (خار مریم)

بذر خار مریم بهترین درمان به منظور اختلالات هورمونی و اختلالات کبدی است. کبد هم با سموم بدن تعادل عملکرد هورمون ها را بـه دنبال دارد . کبد از مـهمترین عوامل موثر درون اختلالات هورمونی است. حتی مـی‌توانید قرص این گیـاه را درون داروخانـه ها با م پزشک تهیـه کنید.

ریشـه عالی دونگ رعایت

دمنوش این گیـاه چینی درون طب چینی به منظور کاهش دردهای موضعی تخمدان استفاده مـیشده هست و بـه عنوان یک داروی متعادل کننده هورمونـهای زنانـه درون طب چینی مورد استفاده قرار مـی گیرد.

گیـاه تریبولوس

این گیـاه درون بین ورزشکاران به منظور افزایش هورمون تستوسترون استفاده مـی‌شود و جز پروهورمون ها حساب مـی‌شود. تخمک گذاری را متعادل و منظم مـی‌کند اگر قبل از دوران تخمک گذاری خورده شود. مطالعات نشان داد کـه زنانی کـه مشکل تخمک گذاری داشتند تنـها بعد از مصرف ۲ که تا ۳ ماه از این گیـاه که تا ۶۷ درصد دوران تخمک گذاریشان متعادل شد. این گیـاه به منظور سیستم تولید مثل زنان بـه عنوان یک تونیک سالم و موثر شناخته شده است. کافیست روزانـه  یک فنجان از این گیـاه را حالت دمنوش مـیل کنند.

ریشـه سیب زمـینی وحشی

ریشـه سیب زمـینی وحشی علاوه بر اینکه درد ناشی از دوران قاعدگی و کیست تخمدان را کم مـی‌کند بلکه چرخه قاعدگی را هم بـه خوبی تنظیم مـی‌نماید. پودر آن را بـه مـیزان ۲ که تا ۴ گرم با آب خورده شود و تازه آن را هم مـی‌توان دو که تا ۴ عدد ریشـه تازه آن را درون سه وعده روز تقسیم کرد و خورد.

گیـاه پنج انگشت

گیـاه پنج انگشتی به منظور متعادل هورمونـها بسیـار معروف بوده و به صورت دمنوش به منظور تنظیم دوران قاعدگی و افزایش باروری و تنظیم چرخه تخمک گذاری استفاده مـی شود.

گیـاه بومادران

گیـاه بومادران دردهای ناشی از قاعدگی کـه معمولا درون اثر کیست تخمدان تشدید مـی یـابد آرام مـی‌کند دم نوش آن را قبل از شروع هر دوره بنوشید که تا تاثیرش را ببینید.

ماساژ با روغن کرچک

سعی کنید ناحیـه شکم را با روغن کرچک همـیشـه ماساژ دهید این کار جریـان خون را درون این ناحیـه زیـاد مـی کند و باعث سم زدایی بدن مـی شود. ماساژ با روغن گرم کرچک درد قاعدگی را کم مـی‌کند و در دراز مدت اندازه کیست های تخمدان را کوچک و کوچکتر مـی‌کند.

این درمان ها و داروهای گیـاهی را به منظور مدت دو که تا سه ماه و حتی بیشتر مصرف کنید دقت داشته باشید حتما درون مورد عوارض آنـها و تداخل آنـها با داروهای دیگر اطلاعات کافی بـه دست بیـاورید.

اگر داروی دیگری مصرف مـی‌کنید حتما با پزشک خود م کنید. این ها داروهای گیـاهی از زمان های قدیم هستند کـه در فرهنگ های مختلف به منظور درمان دردها و مشکلات ناباروری و تخمدان زنان استفاده مـی شده و نتیجه داده اند. یـادتان باشد درون مراحل اولیـه دوز آنـها را کم کنید که تا مبادا بدنتان بـه آنـها حساسیت داشته باشند.

: درمان تنبلی تخمدان با سیر




[از بین بردن کیست تخمدان و تنظیم قاعدگی با گیـاهان دارویی ... درمان تنبلی تخمدان با سیر]

نویسنده و منبع: گندم | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 02:34:00 +0000